دل خوش

دریا همه غصه هایش را با من قسمت می کند...مرا با آن شعری همدم می کند که می گفت...پروازرا بخاطر بسپار پرنده مردنی است...و آنگاه .

دل خوش

دریا همه غصه هایش را با من قسمت می کند...مرا با آن شعری همدم می کند که می گفت...پروازرا بخاطر بسپار پرنده مردنی است...و آنگاه .

شما هم فیلسوفید

 

فلاسفه همواره به دنبال حقیقت یک امر می گردند.شئ به ما هو

 

شئ.وجود بما هو وجود و خلاصه از این جور چیزها که بسیار

 

زیاد و متنوعند.من معتقدم هر آدمی حداقل یک بار در دوران

 

زندگی خودش در مورد موضوعی خاص به کاوش می پردازد.یعنی

 

لااقل یک پرسش اساسی  براش مطرح میشود.حال این فرد یا به

 

دنبال حقیقت آن امر می رود یا نه.البته ممکن است کسی جستجوی

 

خودش را آغاز بکنه اما نیمه کاره آن را رها کند.که باید به چنین

 

آدمی گفت:

 

رهرو آن نیست که گه تند وگهی خسته رود

 

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

 

اگر تمامی آدمیان به پرسش مطرح شده در زندگی خویش می

 

پرداختند چه بسا فیلسوفانی بزرگ می شدند و چه بسا جهان کنونی

 

رنگ و بوی دیگری پیدا میکرد.

 

به نظر من ،هر کس که در این جهان می زید ناگزیر فلسفه ای را

 

آغاز کرده است.زیرا زندگی ای را شروع کرده و در تمام پستی و

 

بلندیهایش مبانی ای را ااتخاذ کرده و بر اساس آن ، مسیر زندگی

 

خود را می پیماید.در این میان عده ای می کوشند تا فلسفه ی خود

 

را به نحوی از انحاء عمومیت بخشند و این گذر تاریخ است که

 

گستره ی آن را روشن می سازد.

 

مثلا سراسر زندگی سقراط در گفتگو و معاشرت با مردمان کوچه و

 

بازار می گذشت.او ادعایی بر راهی  که می پیمود نداشت.حتی

 

کتابی هم ننوشت. اما گذر تاریخ  او را در زمره ی بزرگترین و از

 

پایه گذاران فلسفه قرار داد.فلسفه ای که سراسر پر بود از

 

دیالکتیک.

 

بنا بر این،مهم اینست که ما به مسیری که می پیماییم باور داشته

 

باشیم.و بنیان های آن را محکم بسازیم.

 ............................................................

 

دیگر از اینهمه سلام ضبط شده بر آداب لاجرم خسته ام

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
سورنا جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ب.ظ http://pixi.blogsky.com

من همیشه از فلسفه خوشم اومده ولی همیشه جز مسائل پیچیده برام بوده. شاید چون تا حالا مثل فلاسفه فکر نکردم

reyhaneh شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:43 ب.ظ

ahayyyyyyyyy gharar nabood 360 o bepichoooniaaaa!!!inja dige kojasssssss???

منصور یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:25 ب.ظ http://toranj

موافقم.فرایند مهمه. مسیر مهمه نه نتیجه بدست آمده.

انار.پ(نغمه) دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:23 ق.ظ http://nrpour.blogfa.com

سلام زهرا جون
رفتم تو ۳۶۰ فهمیدم که این وبلاگی که بهش سر زده بودم وبلاگ توه. مبارکه
هیچ اسم و رسمی که نذاشتی :)

میناآقاخانی دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام.من چی کاره بیدم!به هیچ کس نگفتم از جمله شما.شب شعر دانشگاهتون میام .یک عدد فیلسوف کارشناسی ارشد هم هست!!!!!!!!روزها ابریند.کی ببارد خدا می داند

علیرضادهقانی سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.tarikhesorkh.blogfa.com

سلام.وبلاگ زیبایی دارین.موفق باشین.

میترا پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:02 ب.ظ http://bowman.blogfa.com

دوست عزیزم سلام.خیلی جالبه گویا تو هم به فلسفه علاقه داری.من فلسفه رو خیلی دوست دارم و تا چندی ژیش هم دنبالش می کردم اما الان بنا به دلایلی موقعیتش وجود نداره که فلسفه بخونم اما یه وبلاگ بهت معرفی می کنم که چیز های خیلی جالبی می تونی توش پیدا کنی
www.haghighat-chist.blogfa.com

منصور یکشنبه 25 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:54 ب.ظ http://toranj

نمی آپی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد